شرکت طراحی صنعتی ژینورا، ارائه‌ی خدمات طراحی، مشاوره و تولید محصول

:نویسنده
:تاریخ انتشار
طراحی محصول

طراحی محصول، طراحی صنعتی، مشاوره طراحی و تولید

طراحی محصول

طراحی محصول، طراحی صنعتی، مشاوره طراحی و تولید

طراحی محصول چیست؟

 
طراحی محصول فرآیند شناسایی فرصت های بازار است، که به وضوح نیاز را مشخص می کند، وهمراه با ارائه یک راه حل مناسب برای آن مشکل و زمینه ای برای بررسی درستی آن را در ارتباط با کاربران واقعی فراهم می کند.
 

طراحی محصول

تصویری از طراحی صنعتی و طراحی محصول

چگونه طراح محصول شویم؟

هنگام طراحی محصولات، همیشه به یاد داشته باشید که برای مردم طراحی می کنید.

بیایید نگاه دقیقتری به چگونگی تعریف محصول، استراتژی و فرآیند طراحی بهینه داشته باشیم.

یک محصول چیست؟ تا همین اواخر، این اصطلاح تنها در رابطه با چیزی مورد استفاده قرار می گرفت که اغلب در یک فروشگاه خرده فروشی یافت می شد. امروزه طراحی محصول حتی به معنای محصولات دیجیتال نیزمی باشد. برنامه ها و وب سایت ها نیز محصولات مدرن هستند.

هنگام ساختن محصولات ، مهمترین ویژگی “طراحی” است. ما به مرحله ای رسیده ایم که طراحی محصول در این میان غلبه دارد، طراحی محصول عاملی است که شرکتها را از هم متمایز می کند و عاملی برای رقابت در میان آن ها است.

این که شما خواه یک طراح، توسعه دهنده، مدیر محصول، مدیر برنامه، مدیر بازاریابی یا مدیر پروژه هستید، برای تولید بهترین محصول درک بهتر فرآیند توسعه محصول برای شما امری ضروری است.

در این مقاله، تآکید بر اصول و روش های اصلی است که به شما در طراحی محصولات خوب کمک می کند. به این منظور در ابتدا با معیارهای جهانی شروع می کنیم (مانند آنچه که در مورد طراحی محصول است) و کار بر روی فاز های فردی طراحی محصول (مانند تحقیق، فکر، آزمایش و اعتبار).

 تفکر طراحی به عنوان مبنایی برای فرآیند طراحی

تفکر طراحانه به روشی برای راه حل عملی نیازهای طراحی مبدل شده است.

 

این رویکرد روش ها و ایده های طراحی انسان محور را به یک مفهوم واحد تبدیل می کند. تفکر طراحی رویکردی انسان محور متمرکز بر نوآوری است که از مجموعه ابزارهای طراحی برای  ارتباط میان نیازهای فردی و امکانات تکنولوژیکی و ملزومات موفق کسب و کار استفاده می کند.

طراحان خوب همواره تفکر طراحی را برای طراحی محصول (فیزیکی یا دیجیتال) اعمال کرده اند ؛ زیرا علاوه بر فاز های طراحی  بر روی فرآیند توسعه محصول  نیز متمرکز شده است. 

هنگام فکر کردن در مورد محصولات یا ویژگی های یک محصول، طراحان باید اهداف کسب و کار را درک کنند و بتوانند ابتدا به سرعت سوالات زیر پاسخ دهند:

1-چه مشکلی را حل می کنیم؟

2-چه کسی این مشکل را دارد؟

3-به چه چیزی می خواهیم دست یابیم؟

پاسخ طراحانه

پاسخ دادن به این سؤالات به طراحان کمک می کند تا تجربه کاربر را به عنوان یک محصول درک کنند، نه صرفا بخش تعامل (احساسی) و یا بصری (ظاهری) بخشی از طراحی. تنها پس از پاسخ دادن به این سؤال، این موضوع برای یافتن راه حلی برای این مشکل منطقی است. پیدا کردن یک راه حل برای یک مشکل شامل پنج مرحله زیر است:

1- همدردی کردن

در مورد افرادی که برای آنها طراحی می کنید بیشتر بدانید. تحقیق را انجام دهید تا درک عمیقتری از کاربران خود داشته باشید.

2- تعریف کردن

یک نقطه نظر ایجاد کنید که براساس نیازها و بینشهای کاربر است..

3-ایده

طوفان ذهنی راه بیندازید؛ این عمل به ارائه راه حل های خلاقانه می انجامد. ایجاد طیف وسیعی از راه حل های بالقوه با دادن آزادی به شما و کل تیم شما ممکن است. استفاده از تکنیک هایی همچون اسکمپر میتواند در ایده پردازی به شما کمک کند.

4- نمونه اولیه

نمونه اولیه (یا مجموعه ای از نمونه های اولیه) را برای آزمایش فرضیه خود بسازید. ایجاد یک نمونه اولیه به طراح اجازه می دهد تا ببینید که آیا در مسیر درست قرار دارد و اغلب ایده های مختلفی را ایجاد می کند که در غیر این صورت نمی توانست آن را بیابد.

5-تست

برای بررسی بازخورد به کاربران خود مراجعه کنید.

فرایند طراحی محصول

 

در حال حاضر، با درک این مسئله که تفکر طراحی در طراحی محصول چیست، وقت آن است که فرآیند طراحی را تعریف کنیم. فرایند طراحی مجموعه ای از مراحل است که تیم های محصول در طی فرمول بندی محصول از ابتدا تا انتها  آن  را دنبال می کنند. داشتن یک پروسه خوب ساختار یافته به دو دلیل ضروری است:

این به شما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کنید و به برنامه های خود ادامه دهید؛ در حالی که ارائه یک فرایند طراحی جهانی که متناسب با تمام پروژه ها باشد امکان پذیر نیست ، هنوز می توان یک جریان عمومی برای طراحی محصولات جدید را توصیف کرد. این جریان شامل مراحل زیر است

1-تعریف نیازهای محصول

2-تحقیقات در زمینه محصول

3-تجزیه و تحلیل و شناخت کاربر

4-ایده

5-طرح

6-آزمایش و اعتبار

7-فعالیت های پس از راه اندازی

 

برای دیدن صفحه ی وبسایت اصلی زیبراش اینجا را کلیک کنید.

منابع: ویکی پدیا انگلیسی ، وبسایت Pixologic ، آریا گستر و …

پروژه ای دارید؟

فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم

+982188961220