شرکت طراحی صنعتی ژینورا، ارائه‌ی خدمات طراحی، مشاوره و تولید محصول

:نویسنده
:تاریخ انتشار
طراحی مبلمان

طراحی مبلمان و فرنیچر

طراحی مبلمان

طراحی مبلمان و فرنیچر

طراحی فرنیچر شاخه ای از طراحی است که به طراحی اسباب و اثاثیه خانه، انواع قطعات مبلمان مثل کاناپه، صندلی، میز، قفسه، روشنایی و سایر لوازم تزیینی برای فضاهای داخلی و بیرونی می پردازد.
این رشته رو می‌تونیم پلی بین معماری داخلی و طراحی صنعتی بدونیم.

طراحی مبلمان
طراحی مبلمانhttps://zhinoora.com/

نیمه اول قرن بیستم سبک های دی استایل، وینی، باهاوس و آرت دکو پدید آمدند.پس از جنگ جهانی سبک مدرن قدرت گرفت. که از ویژگی های آن استفاده از پلاستیک، فایبرگلاس، تخته سه لا و طراحی عملکردی و کاربردی، توجه به راحتی و طراحی مینیمال بود.

بسیاری از برجسته ترین طراحان در این دوره زیسته و فعالیت کرده اند از جمله فلورانس نول،فین جول و آرنه یاکوبسن.

طراحی مبلمان به سبک باهاوس
طراحی مبلمان به سبک باهاوس

سبک بعدی طراحی مبلمان پست مدرن بود که با جنبش پاپ آرت تلاقی پیدا کرد و چندان نپایید. امروزه رویکردهای دوستدار و سازگار محیط زیست از مهمترین رویکردها در این شاخه از طراحی به شمار می روند.

مبلمان سبک پست مدرن

طراحی مبلمان فقط به منزل محدود نمی شود. طراحی انواع صندلی ها و طراحی مبلمان اداری، طراحی مبلمان شهری، طراحی مبلمان برای فضاهای آموزشی و … هم از زیرشاخه های آن هستند.

طراحی مبلمان در صنعت و دکوراسیون در کشور ما تقریبا متوقف شده است و دلیل آن کمبود شدید طراحان متخصص در این حوزه است که خود عامل اصلی روی آوردن تولیدکنندگان به کپی کاری است.

شناختِ اصول طراحی فرنیچر، معیارهای خوبی را برای درک انواع چیدمان و هدف‌ آن‌ ها، در اختیارمان قرار می ‌دهد.

طراحانِ مبلمان در مسیر طراحی مبلمان، اصول هنر طراحی، فکر و عملشان را در کنار یکدیگر قرار می ‌دهند. و مبلمانی مناسب را خلق می کنند.

باید به این نکته توجه داشته باشید. که در طراحی مبلمان منزل، باید بین زیبایی شناسی و کاربردی بودن آن، توازن برقرار باشد .

ویژگی  های  طراحی مبلمان 

مبلمان، اساس و نقطۀ کانونی هر خانه ای است؛ از این رو، انتخاب آن‌ اهمیت بسیاری دارد.

یک مبلمان باید وسیله ای جهت استراحت و راحتی باشد. علاوه بر زیبایی، راحتی آن نیز اهمیت دارد.

طراحی مبلمان را باید بر طبق سبک دکوراسیون فضای مورد نظر خود انجام دهید.به عنوان مثال طراحی مبلمان سلطنتی مناسب خانه هایی با سبک دکوراسیون مینیمال می باشد.

رنگ مبلمان نیز از اهمیت برخوردار است رنگ مبلمان باید به گونه ای باشد. که به راحتی با سایر وسایل موجود در خانه هماهنگ شود.

طراحی مبلمان به شکل قوچ
طراحی مبلمان به شکل قوچ

بهتر است برای راحتی بیشتر جهت انجام نظافت، مبل های پایه دار انتخاب و تهیه شوند. که در طراحی آن ها دسته ها، گیره ها و به طور کل برجستگی ها حذف شده است.

بهتر است در طراحی مبلمان به جنس مواد به کار رفته در آن توجه شود. در تهیه مبلمان مناسب مواد اولیه با کیفیت بالا به کار رفته است.

مبلمان مناسب باید امکان ایجاد تنوع در چیدمان را برای شما فراهم آورند.

مبلمان مناسب باید امکان جا به جایی راحت را داشته باشد به گونه ای که فرد از بابت شکستن اسکلت، باز شدن دوخت و بخیه ها در زمان جا به جایی نگرانی نداشته باشد.

انواع سبک در طراحی مبلمان

یکی از وسایلی که تاثیر به سزایی در طراحی دکوراسیون داخلی هر فضا به عهده دارد مبلمان می باشد.سه سبک کلی از مبلمان به وجود دارد که هر کدام به دسته های کوچکتر تقسیم می شوند. این سه سبک اصلی عبارت است از :

طراحی مبلمان مدرن

امروزه با تغییر سبک زندگی افراد، طراحی دکوراسیون داخلی با سبک مدرن نیز طرفداران بیشتری را به خود جذب کرده است. یکی از تاثیر گذارترین موارد در این سبک استفاده از طراحی مبلمان با سبک مدرن می باشد. که اصول اصلی طراحی مبلمان آن سادگی، راحتی و زیبایی می باشد. مبلمان مدرن به دلیل سادگی و سبک تر بودن بسیار پر طرفدار می باشند. همچنین در تولید آن ها از پارچه های با طرح امروزی یا پارچه های مخمل و چرم استفاده میشود.

طراحی مبلمان مدرن
مبلمان مدرن

مبلمان کلاسیک

از نام این مدل نیز بر می آید. این سبک برگرفته از زمان قدیم و طبق سنت های موجود در هر نواحی و منطقه طراحی می شود. این سبک علاوه بر اینکه دارای ظاهری کلاسیک و به اصطلاح قدیمی می باشد حس راحتی را منتقل میکند. از ویژگی های طراحی مبلمان با سبک کلاسیک میتوان به این موارد اشاره کرد: دارای حالت اشرافی یا سلطنتی است، دارای پارچه های سلطنتی می باشد، دسته چوبی آن دارای حکاکی و نقش و نگار می باشد و … همچنین در ساختار این مدل از مبلمان بیشتر از چوب های اعلا مثل چوب گردو، راش، افرا و .. استفاده می شود.

مبلمان کلاسیک
مبلمان کلاسیک

مبلمان استیل

میتوان از جهاتی مبلمان استیل و کلاسیک را شبیه به هم دانست اما تفاوت های اساسی نیز بین این دو مدل وجود دارد. یکی از این تفاوت ها بزرگ بودن اندازه مبلمان استیل نسبت به سایر مدل های مبلمان می باشد. که به دنبال آن چوب بیشتری در تولید آن مورد استفاده قرار گرفته. طبیعتا قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. یکی دیگر از ویژگی های مبلمان استیل بیشتر بودن منبت کاری و کنده کاری های انجام شد. بر روی آن است که دقت بالا  و ظرافت خاصی را میطلبد.

مبلمان استیل

شما می توانید. براساس نیاز و فضای مورد نظر خود و یا طرح مبلمان منحصر به فرد جهت تولید انبوه با طراحان خبره ما در شرکت طراحی صنعتی ژینورا در ارتباط باشید.

طراحی مبلمان و انواع کاربری مبلمان

مبلمان رو بسته به محل استفاده اونها می‌تونیم در دسته بندی های مختلفی قرار بدیم، مثلا:

مبلمان اداری

مبل انتظار

نشیمن فضای شهری

صندلی استراحت

مبلمان سینمایی

مبلمان تخت خواب شو

تصویری از یک مبل تخت شو دوطبقه در فضای داخلی اتاق

همکارى ایکیا با تسلا براى تولید مبلمان هوشمند

تا به حال چقدر به تلفیق مبلمان و یا وسایل خانه خود با تکنولوژی های در اختیارتان فکر کرده اید؟ آیا این ترکیب به راحتی و ارتقا امکانات شما کمک می کند؟ چه چیزهایی را دوست دارید در کنار خود به صورت یک پکیج داشته باشید؟ همه این سوالات ممکن است. برای دقایقی ذهن شما را قلقلک دهد و وسوسه کند؛ اما در واقعیت افراد و مجموعه هایی هستند که به این سوال ها فکر می کنند و در حال طراحی و اجرای راه حل برای آن ها هستند. درست مثل همکاری ایکیا و تسلا برای تولید مبلمان هوشمندی که می تواند زندگی شما را تغییر دهد.

 تخیل پای بشر را به جهانی باز می کند که مرزی بر آن نیست. اما جهت دهی صحیح به تخیلات هم اصل مهمی است. تخیل هدفمند در زندگی روزمره ما می تواند نقش موثری بازی کند. کنش بصری ما به طور طبیعی در برابر محیط هایی که به طرزی خلاقانه طراحی و دکور شده اند. آزاد شدن نیروی خلاقه ذهن و ایجاد دیدگاه های جدید است.

امروزه یکی از منابع مهم بروز خلاقیت در صنعت مبلمان جشنواره سیت (SIT) است.برای تجلیل و ترویج طراحی عالی و خلاقانه در این زمینه برگزار می شود. برندگان این جشنواره مجموعه ای از کاربردی ترین و .خلاقانه ترین مبلمان را ارائه می دهند

پروژه ای دارید؟

فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم

+982188961220