شرکت طراحی صنعتی ژینورا، ارائه‌ی خدمات طراحی، مشاوره و تولید محصول

:نویسنده
:تاریخ انتشار

طراحی صنعتی آلمان از نظر بازار کار و تحصیل

طراحی صنعتی آلمان از نظر بازار کار و تحصیل

همانطور که در مقاله قبلی مربوط به تاریخچه رشته طراحی صنعتی در کشور آلمان گفته شد. رشته طراحی صنعتی تلفیقی از علم طراحی و مهندسی است و به دانشجویان روش های طراحی محصولات جدید را آموزش می دهد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند. در صنایع مختلف همچون خودرو سازی، بسته بندی محصولات، تولید لوازم خانگی و ادارای و… مشغول فعالیت شوند. از آنجایی که آلمان یکی از قطب های اقتصادی اروپا و جهان است. شرایط کاری مناسبی برای رشته طراحی صنعتی وجود دارد. دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف به ادامه تحصیل طراحی صنعتی بپردازند. و پس از اتمام تحصیل در بخش های مختلف مشغول فعالیت شوند. میانگین حقوق مهندسین طراحی صنعتی در سال 2022 حدود سالیانه 60 هزار یورو است. که در ادامه به بررسی شرایط تحصیل و بازار کار رشته طراحی صنعتی می پردازیم.

تعریف رشته طراحی صنعتی امروزی

در این بخش به معرفی رشته طراحی صنعتی می پردازیم. دانشجویان با تحصیل در آلمان در این رشته با عناصر مهندسی و طراحی برای خلق محصولات با ظاهری زیبا و عملکرد مناسب آشنا می گردند. در رشته طراحی صنعتی در دروس طراحی، تاریخچه طراحی و نرم افزار های کامپیوتری طراحی به دانشجویان تدریس می شود.

البته دانشجویان برای یادگیری بیشتر مباحث این رشته بایستی دروس را به صورت عملی نیز به کار گیرند. اصول مهندسی و چاپ سه بعدی بخش مهمی از برنامه درسی رشته طراحی صنعتی است. خلاقیت، دقت بالا، توجه به جزئیات و زیبایی، مهارت حل مسئله و پشتکار بالا از مهمترین ویژگی های طراحان صنعتی ماهر است. دانشجویان فارغ التحصیل از مقاطع لیسانس و فوق لیسانس رشته طراحی صنعتی می توانند. در صنایع و بخش های مختلف اقتصادی همچون صنایع خودرو سازی، صنعت نرم افزار های کامپیوتری، طراحی محصولات مصرفی و نمایشگاه، بخش بازاریابی و تبلیغات و جلوه های ویژه مشغول فعالیت شوند.

تحصیل در مقاطع مختلف

دانشجویان علاقه مند به رشته طراحی صنعتی می توانند در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به ادامه تحصیل بپردازند. رشته طراحی صنعتی در دانشگاه های دولتی و بین المللی آلمان ارائه می گردد. این رشته در دانشگاه های دولتی بیشتر به زبان آلمانی و در دانشگاه های بین المللی به زبان انگلیسی تدریس می شود. برای تحصیل طراحی صنعتی در آلمان در هریک از مقاطع داشتن پیش نیاز ها و مدارکی الزامی است. که در ادامه به توضیح کامل آن می پردازیم.

تحصیل لیسانس رشته طراحی صنعتی

دانشجویان برای تحصیل لیسانس طراحی صنعتی بایستی مدرک دیپلم 12 ساله و مدرک زبان مورد نیاز را داشته باشند. جهت اخذ پذیرش مستقیم از دانشگاه های دولتی آلمان داشتن مدرک زبان آلمانی در حد B2 و از دانشگاه های بین المللی داشتن مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس 6 مورد نیاز است. در صورتی که دانشجویان مدرک زبان آلمانی ندارند می توانند وارد دوره های کالج زبان آلمانی شوند. و پس از تکمیل زبان وارد کورس های اصلی دانشگاه شوند. البته پذیرش غیر مستقیم یا مشروط باعث می شود روند پروسه اخذ ویزای تحصیلی آلمان بسیار طولانی تر شود.

از این جهت توصیه می شود. دانشجویان سطح زبان شان را در کشور خودشان ارتقا دهند و پس از آن برای ادامه تحصیل اقدام نمایند. مدت تحصیل در رشته طراحی صنعتی در مقطع لیسانس 3 – 4 ساله است. دانشجویان در حین تحصیل رشته طراحی صنعتی در آلمان در مقطع کارشناسی می توانند. به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

تحصیل فوق لیسانس

دانشجویان فارغ التحصیل از رشته طراحی صنعتی در آلمان در مقطع لیسانس می توانند. به ادامه تحصیل فوق لیسانس طراحی صنعتی بپردازند. لازمه تحصیل در رشته طراحی صنعتی در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد داشتن اصل مدرک پایان کارشناسی طراحی صنعتی در کشور خودشان است. علاوه بر این برای تحصیل در دانشگاه های دولتی داشتن زبان آلمانی در حد B2 و در دانشگاه های بین المللی مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس 6 – 6.5 الزامی است. همانند مقطع کارشناسی در این مقطع نیز می توان پذیرش مشروط گرفت. که این موضوع سبب طولانی شدن روند اخذ ویزای تحصیلی آلمان می گردد. مدت تحصیل در رشته طراحی صنعتی در مقطع فوق لیسانس 1 – 2 ساله است. دانشجویان در حال تحصیل فوق لیسانس طراحی صنعتی آلمان می توانند به صورت پاره وقت و تقریبا 20 ساعت در هفته مشغول فعالیت شوند.

تحصیل دکتری طراحی صنعتی در آلمان

پیش نیاز تحصیل دکتری در آلمان در رشته طراحی صنعتی داشتن مدرک فوق لیسانس رشته طراحی صنعتی، مقالات ISI، پروپزال و رزومه علمی و کاری قوی است. دانشجویان برای تحصیل رشته طراحی صنعتی در آلمان در مقطع دکترا به تسلط کافی به زبان نیاز دارند. و در گام نخست بایستی از استاد راهنما یا سوپروایزری در رشته خود تاییدیه برای ادامه تحصیل بگیرند. برای ادامه تحصیل دکترا در رشته طراحی صنعتی در دانشگاه های دولتی آلمان داشتن مدرک زبان C1 مورد نیاز است. دانشجویان دکتری در آلمان می توانند 30 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. مدت تحصیل در رشته طراحی صنعتی در مقطع دکتری 4 – 5 ساله است.

کار و تحصیل در آلمان

هزینه تحصیل

میانگین هزینه زندگی دانشجوی طراحی صنعتی در آلمان با توجه به سبک زندگی دانشجو به صورت سالیانه حدود 10,500 یورو است و هزینه خوابگاه به نسبت پایین تر از خانه و یا سوئیت های دانشجوییست. برای تحصیل رایگان در آلمان باید در دانشگاه های دولتی پذیرش گرفت. که نیاز به معدل بالا و سطح زبان مورد تائید دانشگاه دارد.

بهترین دانشگاه های طراحی صنعتی کشور آلمان

بدون شک یکی از موضوعات مهم برای دانشجویان بین المللی میزان هزینه های تحصیل در آلمان و همچنین هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور است. کشور آلمان یکی از مقاصد دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل است. پایین بودن هزینه های تحصیل به زبان آلمانی و مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی دانشجویی از مهم ترین دلایل این محبوبیت هست.

کالج علمی کاربردی راین-وال

دانشگاه علمی کاربردی اروپا

دانشگاه بین المللی علمی کاربردی برلین

کار و تحصیل در آلمان

یونیورسیتی علمی کاربردی اشتوتگارت

گرایش های رشته طراحی صنعتی

رشته طراحی صنعتی در آلمان در گرایش های مختلفی ارائه می شود. دانشجویان بر اساس علاقه خود می توانند وارد هر یک از گرایش های رشته طراحی صنعتی در آلمان شوند. این رشته در گرایش های طراحی محصول، طراحی دکوراسیون، طراحی محیطی، طراحی خودرو، طراحی اصلاحی و طراحی بسته بندی ارائه می گردد. در گرایش طراحی محصول مهندسین طراحی صنعتی به طراحی لوازم خانگی، لوازم اداری، مبلمان، اسباب بازی و…، در طراحی خودرو به طراحی مدل های مختلف خودرو، در طراحی دکوراسیون به طراحی فضای داخلی منازل. ادارات و مکان های تجاری می پردازند.

بازار کار

آلمان یکی از قطب های اقتصادی در اروپا و جهان است. این کشور با وجود پیشرفت چشمگیر در صنایع خودرو سازی، تجهیزات حمل و نقل، دارو سازی، مواد غذایی، مواد شیمیایی، کشاورزی و… به یکی از پیشرفته ترین کشور ها در اروپا تبدیل شده است. همانطور که بیان کردیم فارغ التحصیلان رشته طراحی صنعتی می توانند. در صنایع و بخش های مختلف اقتصادی مشغول فعالیت شوند. بازار کار رشته طراحی صنعتی در آلمان با توجه به صنعتی بودن این کشور و نرخ بیکاری پایین آلمان بسیار مناسب است. فارغ التحصیلان از رشته طراحی صنعتی می توانند. پس از اتمام تحصیل به مدت 1 الی 1.5 سال اقامت کاری پس از تحصیل بگیرند.

دانشجویان در این مدت می توانند به دنبال شغل مناسب خود باشند. و پس از یافتن کارفرمای مناسب درخواست جاب آفر و قرارداد کاری دهند. سپس اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کنند. با توجه به شرایط مناسب بازار کار طراحی صنعتی کشور آلمان می توان تحصیل و اقامت کاری پس از تحصیل در این رشته را راهی برای رسیدن به اقامت کاری و پس از آن اقامت دائم و پاسپورت این کشور دانست.

درآمد گرایش های مختلف رشته طراحی صنعتی

میزان حقوق و درآمد طراحی صنعتی بسته به سابقه کار، سمت و موقعیت شغلی و محل خدمت متفاوت است. میانگین حقوق و درآمد طراحی صنعتی در آلمان به صورت سالیانه 60 هزار یورو، کمترین حقوق و درآمد سالیانه 48 هزار یورو و بیشترین حقوق و درآمد سالیانه 82 هزار یورو است. طراحان صنعتی در آلمان تقریبا به ازای هر ساعت 32 یورو حقوق دارند.حداقل پاداش آنها تقریبا 2 هزار یورو است. یک طراح صنعتی با سابقه کار 1 تا 3 ساله تقریبا 48 هزار یورو در سال و یک طراح صنعتی ماهر با سابقه کار 8 ساله حدود 82 هزار یورو در سال درآمد کسب می کند.

کار و تحصیل در آلمان

همکاران ما در تیم طراحی شرکت طراحی صنعتی ژینورا با کمال افتخار از طریق شماره 02166577196 و یا سایت www.zhinoora.com آماده طراحی محصولات، قطعات مورد نیاز و مشاوره به شما عزیزان هستند. و ما در این گروه تضمین می کنیم که در کنار هم بهترین تجربه کاری را داشته باشیم.

منتظر دیدارتان هستیم.

پروژه ای دارید؟

فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم

+982188961220