شرکت طراحی صنعتی ژینورا، ارائه‌ی خدمات طراحی، مشاوره و تولید محصول

:نویسنده
:تاریخ انتشار
طراحی صنعتی در اسپانیا

طراحی صنعتی در اسپانیا

طراحی صنعتی در اسپانیا

طراحی صنعتی در اسپانیا

پس از سقوط رژیم فرانکو در سال 1975 در سراسر اسپانیا توسعه ی چشمگیری در فرهنگ آغاز شد. قبل از ایجاد طراحی صنعتی در اسپانیا فعالیت در طیف وسیعی از زمینه های هنری همچون ادبیات، تئاتر، فیلم، مد، موسیقی و همچنین طراحی، با رشد سریع و پیشرفت بی همتایی رو به رو شد. این انفجار فرهنگی رقابت سنتی بین مادرید و بارسلونا را رونق بخشید که در سایر شهرهای اسپانیا نیز همچون والنسیا و بیلبائو شور و شوق زیادی به پا نمود.

عامل دیگر پیشرفت، ساختار اقتصادی اسپانیا بود که شبیه ساختار اقتصادی شمال ایتالیا بود. تعداد زیادی از تجار و صنعت گران با راه اندازی کارگاه ها و با از سرگیری و یادآوری روند سنتی گذشته، باردیگر فرهنگ طراحی گرای اسپانیا را شکل بخشیدند.

ایجاد طراحی صنعتی در اسپانیا:

طراحی صنعتی در اسپانیا با تأسیس انجمن طراحان ADIFAD در سال 1960 آغاز شد. یکی از افراد دخیل در تنظیم نام سازمان André Ricard بود، که او را شاهزاده ی طراحی اسپانیایی می نامیدند.

در سال 1956 آندره ریکارد و ریموند لووی یکدیگر را در امریکا ملاقات کردند و تصمیم گرفتند سنت طراحی اسپانیایی را که طی ده ها سال شکل گرفته بود بر اساس شیوه های طراحی سوتساس در ایتالیا بازنمایی کنند.

طراحی صنعتی در اسپانیا

سال 1976

با تأسیس مرکز طراحی بارسلونا (BCD) در سال 1976، اقتصاد اسپانیا بیش از پیش طراحی صنعتی را پذیرفت. تا اواخر دهه ی 1970 طراحی صنعتی به طور گسترده توسط اصول طراحی خوب (Good design) کنترل می شد، همچنین برای مدتی طولانی دانشکده ی اولم (ULM) و کمپانی براون عامل اصلی تعیین کننده ی شکل ظاهری در طراحی محصولات اسپانیا بودند.

سال 1980

در آغاز دهه ی 1980 نفوذ فرهنگی قوی در ایتالیا منجر به ظهور جنبش vanguardia گردید.

برگزاری نمایشگاه قدرتمند Arteder با هدف برشمردن ویژگی های نئومدرنیسم (neomodernist traits) در شهر بیلبائو، ارتباط بی مثال هنر و طراحی را برای همه ی بازدید کنندگان خود به نمایش گذاشت.

سال 1987

همچنین در نمایشگاه مبلمان شهر کلن آلمان که در سال 1987 برگزار شد، طراحان اسپانیایی با مقیاس وسیعی از تولیدات در حوزه ی مبلمان در این نمایشگاه حضور یافتند و این اولین تجربه ی گروهی نمایش محصولات طراحان اسپانیایی بود. از این زمان به بعد بود که صاحبان صنعت اسپانیا طراحان صنعتی را استخدام می نمودند و از آن ها استقبال چشم گیری می نمودند و برای تثبیت جای پای خود در بازار بین المللی اروپا، پیچیده ترین اصول بازاریابی، آخرین فناوری ها و بیشترین سرمایه گذاری برای تقویت بخش طراحی خود را به کار می گرفتند.

سال 1992

برگزاری بازی های المپیک سال 1992 در بارسلونا، به شدت باعث رونق طراحی صنعتی واقعی در اسپانیا شد.

طراحی ساختمان ها و فضاهای جدید، ابتکارات بی نظیر در حوزه ی مبلمان شهری، مغازه ها و رستوران ها و آثار گرافیک محیطی و محصولات تبلیغاتی، بی اغراق بارسلونا را به پر جنب و جوش ترین مرکز طراحی اروپا تبدیل نمود.

خانه ی چاپ و نشر Gustavo Gili با تولید و انتشار حجم انبوهی از کتاب های مورد نیاز در بخش هنر، طراحی و معماری نفوذ ویژه ای بر کشورهای اسپانیایی زبان همچون آمریکای لاتین بر جای گذاشت. همچنین طراحی جدید اسپانیا، طراحی ایتالیایی را که مدت ها تحت تأثیر آن قرار داشت کنار گذاشت و با انتشار مجلات گوناگون و تبلیغات وسیع در این کشور، خودرا به عنوان پلات فرم اصلی در حوزه های هنر، معماری اخلی، گرافیک، مد، طراحی محصولات و… معرفی نمود.

مشهورترین طراحان اسپانیایی عبارتند از:

Ramon Benedito


Pepe Cortes
Javier Mariscal

Jorge Pensi
Oscar Tusquet
Lluis Clotet

تعدادی از افرادی که به عنوان نسل جدید طراحی اسپانیایی شناخته می شوند نیز به شرح زیر هستند:

Martin Azua


Anna Bujons
Curro Claret
Emili Padrosَ

از شرکت های معتبر و بسیار مشهور طراحی اسپانیا می توان Torres & Torres و Ana mir  را نام برد. همچنین نمایشگاه دوسالانه ی Primavera del diseno که در بارسلونا دایر می گردد به محلی بین المللی برای اجتماع طراحان تبدیل شده است.

در نهایت برای اشاره به مهم ترین اتفاقی که در تاریخ طراحی صنعتی اسپانیا به وقوع پیوسته است می توان برگزاری نمایشگاه Deseno industrial de spana در سال 1988 و در مادرید را نام برد که با تبلیغات بسیار گسترده از شهرتی جهانی برخوردار گردید.

مزایای تحصیل در رشته طراحی صنعتی در ایتالیا

تحصیل در رشته طراحی صنعتی در ایتالیا، نه تنها باعث ارتقاء سطح دانش و کسب تجربه‌های جدید خواهد شد، بلکه می‌تواند آینده شغلی روشنی برای شما به ارمغان بیاورد. برخی از مهمترین مزایای تحصیل در رشته طراحی صنعتی در ایتالیا عبارتند از:

فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپا

فرصت‌های شغلی عالی در زمینه طراحی با توجه به صنعتی بودن این کشور

هزینه پایین تحصیل و امکان استفاده از بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

فرصت یادگیری زبان ایتالیایی

دوره‌های طراحی صنعتی در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد

با توجه به اینکه طراحی صنعتی یک برنامه تحصیلی بین رشته‌ای است، گرایش‌های متعددی برای تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های ایتالیا وجود دارد. که در زیر به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

استراتژی طراحی محصول

دوره استراتژی طراحی محصول (PRODUCT DESIGN STRATEGIST) در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ساپینزا رم برگزار می‌گردد. این دوره به شما مهارت‌های لازم برای طراحی محصولات و خدمات با بیشترین تمرکز بر روی نوآوری را آموزش می‌دهد. این دوره تحصیلی به گونه‌ای تدوین شده است که شما بعد از اتمام تحصیل می‌توانید. در محیط‌های مختلف کاری (شرکت‌های کوچک ، کارخانجات بزرگ و آژانس‌های طراحی) فعالیت داشته باشید.

طراحی قایق

یکی دیگر از گرایش‌های رشته طراحی صنعتی در ایتالیا، طراحی قایق‌های بادبانی (Yacht Design) در دانشگاه جنوا است. هدف این دوره، آماده‌سازی دانشجویان برای مواجهه با چالش‌های صنعتی و طراحی منحصر به فرد در این زمینه است. دانشجویان در این گرایش به تجزیه و تحلیل این نوع قایق‌ها و طراحی بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌های موجود می‌پردازند.

تحصیل طراحی صنعتی در ایتالیا به زبان انگلیسی

امکان تحصیل در این رشته در برخی از دانشگاه‌های دولتی ایتالیا به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد. برخی از دانشگاه‌های مطرحی که دوره‌های انگلیسی زبان برگزار می‌کنند، عبارتند از:

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان

دانشگاه پلی‌تکنیک تورین

یونیورسیتی ساپینزا رم

دانشگاه جنوا

شرایط تحصیل طراحی صنعتی در ایتالیا

برای اخذ پذیرش در یکی از گرایش‌های رشته طراحی صنعتی باید به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید. و در بخش (شرایط پذیرش) مدارک مورد نیاز برای گرفتن پذیرش را مهیا کنید. برخی از مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا به شرح زیر است.

ترجمه ریزنمرات لیسانس

ترجمه مدرک لیسانس

انگیزه‌نامه (SOP)

توصیه‌نامه

رزومه تحصیلی (CV)

مدرک زبان (انگلیسی یا ایتالیایی)

بازار کار طراحان صنعتی در ایتالیا

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد تحصیل در رشته طراحی صنعتی در دانشگاه‌های معتبر ایتالیا، آینده شغلی روشنی را به همراه خواهد داشت. فارق‌التحصیلان این رشته از دانشگاه‌های مطرح ایتالیا با کسب مهارت‌های لازم این ظرفیت و توانایی را دارند. که دفاتر طراحی کارخانجات صنعتی (لوازم خانگی، اسباب بازی، مبلمان و دکوراسیون، ماشین‌ آلات، ماشین‌های سنگین، ماشین‌های ساختمانی، جواهرات، بسته‌بندی، محیط زیست و…)، دفاتر خصوصی طراحی صنعتی، شرکت‌های طراحی داخلی، سازمان‌های مرتبط با مبلمان شهری، ایده‌پردازی تبلیغاتی و مدل‌سازی کامپیوتری مشغول به کار شوند. هر چند باید به این نکته اشاره کرد که شما به عنوان یک طراح صنعتی، باید توانایی‌ها و نوآوری منحصر به فردی در بازار کار رقابتی این رشته داشته باشید.

همکاران ما در تیم طراحی شرکت طراحی صنعتی ژینورا با کمال افتخار از طریق شماره 02166577196 و یا سایت www.zhinoora.com آماده طراحی محصولات، قطعات مورد نیاز و مشاوره به شما عزیزان هستند. و ما در این گروه تضمین می کنیم که در کنار هم بهترین تجربه کاری را داشته باشیم.

منتظر دیدارتان هستیم.

پروژه ای دارید؟

فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم

+982188961220