شرکت طراحی صنعتی ژینورا، ارائه‌ی خدمات طراحی، مشاوره و تولید محصول

:نویسنده
:تاریخ انتشار

طراحی صنعتی فرانسه از نظر بازار کار و تحصیل

طراحی صنعتی فرانسه از نظر بازار کار و تحصیل

در صورت تمایل و نیاز به تحصیل رشته طراحی صنعتی فرانسه می توانید قبل از این مقاله، مقاله تاریخچه طراحی صنعتی در فرانسه را در سایت طراحی صنعتی ژینورا مطالعه فرمائید.

تحصیل رایگان در طراحی صنعتی فرانسه در مدارس:

تحصیل رایگان در طراحی صنعتی فرانسه در مدارس این کشور برای افراد بومی و افراد مقیم این کشور امکان پذیر می باشد. مدارس فرانسه شامل مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه می باشد و تحصیلات برای تمامی افراد مقیم فرانسه تا پایان مقطع دبیرستان الزامی می باشد. این مدارس برای فرزندان افراد بومی و همچنین برای فرزندان اشخاصی که تابع کشوری دیگر بوده اند، اما اقامت کشور فرانسه را دارا می باشند، می توانند از تحصیل رایگان در فرانسه در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس استفاده نمایند. زبان تدریس در این مدارس فرانسوی می باشد.

مدارس نیمه دولتی نیز در این کشور وجود دارد که بسیار کم هزینه هستند و آنچنان هزینه بر نمی باشند. مدارسی مانند Le lycee سالانه برای دانش آموزان 3000 تا 4000 یورو هزینه دارد. زبان تدریس در این مدارس نیز به صورت فرانسوی و انگلیسی می باشند. در کشور فرانسه مدارس انگلیسی زبان نیز برای فرزندان افرادی که مایل به تحصیل به زبان فرانسوی نمی باشند، وجود دارد.

مدارس مانند L Enseigneme حالت خصوصی دارند و افراد بابت تحصیل در آن ها بایستی هزینه و شهریه سالانه ای تا حدود 10.000 یورو پرداخت نمایند. اگر چه تحصیل رایگان در فرانسه در مقطع دبستان و راهنمایی نیاز به مدارک فرانسوی ندارد، اما الزامی است که دانش آموزان برای فراگیری دروس آشنایی و تسلط به زبان فرانسوی را دارا باشند.

همچنین برای ورود به دبیرستان نیاز به سطح زبان فرانسوی تا حد  B2و نیاز به داشتن سطح زبان A2  در یک زبان خارجی دیگر می باشد.دوره اصلی مدارس رایگان در ماه سپتامبر آغاز می شوند و به مدت 9 ماه طول خواهد کشید. تحصیلات اصلی در فرانسه معمولاً از مقطع ابتدایی شروع می شود و تا انتهای دبیرستان به طول می انجامد. .

تحصیل رایگان در طراحی صنعتی فرانسه در مقطع کارشناسی

تحصیل رایگان در فرانسه در مقطع کارشناسی چهار ساله می باشد که امکان تحصیل در این مقطع در تمامی دانشگاه های آن امکان پذیر می باشد. جهت پذیرش تحصیل رایگان از دانشگاه های این کشور، نیاز است افراد با موفقیت مدراک تحصیلی خود شامل دیپلم 12 ساله و پیش دانشگاهی خود را اخذ کرده باشند. همچنین نیاز است جهت تحصیل رایگان در فرانسه در مقطع کارشناسی افراد دارای مدرک زبان فرانسوی در حد B2 را داشته باشند. اگر چه بعضی از دانشگاه های فرانسه امکان تحصیل به دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی را می دهد، اما گفتنی است این دانشگاه ها هزینه بر هستند.

در بعضی از دانشگاه های این کشور جهت تسلط افراد بر زبان فرانسوی و دروس ابتدایی در دانشگاه، دوره های کوتاه مدت یک ساله برگزار می کنند که می تواند بسیار مفید واقع شود. یکی دیگر از شرایط تحصیل کارشناسی در فرانسه به صورت رایگان داشتن معدل خوب مدرک دیپلم خود و پیش دانشگاهی است.
افراد برای اخذ پذیرش بایستی معدل بالای 14 را داشته باشند. از جمله رشته های بسیار پر متقاضی در دانشگاه های فرانسه می توان به رشته های فنی-مهندسی، مدیریت، اقتصاد، فناوری اطلاعات، طراحی صنعتی فرانسه و هنر اشاره نمود. شروع ترم های تحصیلی در مقطع کارشناسی، سپتامبر می باشد. بعضی از دانشگاه ها علاوه بر شروع ترم های اصلی خود، در اواسط سال دانشجو بین المللی را می پذیرند که معمولاً این پذیرش در ماه ژانویه می باشد.

حقایقی درباره پذیرش رایگان در مقطع کارشناسی:


نیاز به داشتن معدل بالای 14.

نیاز به داشتن مدرک B2 فرانسوی.

تاریخ شروع ترم تحصیلی اول سپتامبر.

تحصیل رایگان در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل رایگان در طراحی صنعتی فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد دو ساله می باشد. همچنین در مقطع کارشناسی ارشد مانند مقطع کارشناسی زبان تحصیل فرانسوی می باشد. همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد که با پرداخت شهریه همراه می باشد. ترم های اصلی مقطع کارشناسی ارشد فرانسه در سپتامبر و ژانویه شروع می شود.

برای پذیرش در مقطع کارشناسی لازم است که دانشجویان مدارک تحصیلی خود شامل دیپلم 12 ساله و مدرک کارشناسی خود را ارائه بدهند. همچنین مدرک زبان فرانسوی در سطح B2 را نیز بایستی ارائه بدهند. همچنان شرط معدل برقرار می باشد و افراد دارای معدل بالا 14 در الویت می باشند. در هرسال دانشجو دو ترم تحصیلی را اخذ می نماید. در مجموع تحصیل دانشجویان شامل 4 ترم تحصیلی همراه با چهار تعطیلات ( تعطیلات سال نو + تعطیلات تابستانی ) در بین ترم های آن ها می باشد. معمولاً بعد از پایان دوره تحصیل رایگان در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد، از دانشجویان پایان نامه اخذ می شود که بعد از ارائه آن می توانند در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شوند.

حقایقی درباره پذیرش رایگان در مقطع کارشناسی:

معدل بالای 14

مدارک تحصیلی ( دیپلم 12 ساله + مدرک کارشناسی )

مدرک B2 فرانسوی

تحصیل رایگان در طراحی صنعتی فرانسه در مقطع دکتری

تحصیل رایگان در طراحی صنعتی فرانسه در مقطع دکتری با در دست داشتن مدرک کارشناسی ارشد خود می تواند برای دانشجویان بین المللی رقم بخورد. در کشور فرانسه متقاضیان می توانند با در دست داشتن آیلتس 6.5 و یا مدرک فرانسه در سطح B2 و با یافتن استاد راهنما در دانشگاه های این کشور، مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور بشوند. دوره های تحصیل در مقطع دکتری به صورت پژوهشی است که الزام می آورد، دانشجویان بیشتر وقت خود را صرف کار های مطالعاتی و تحقیقی بنمایند. مقطع دکتری در فرانسه ممکن است با توجه به رشته تحصیلی شما، مدت زمان های متفاوتی را برای اتمام دوره تحصیلی شما رقم بزند.

معمولاً برای رشته های فنی-مهندسی و ریاضیات می تواند بین سه تا چهار سال به طول بیانجامد. رشته هایی مانند اقتصاد، مدیریت و علوم پایه ای نیز می تواند دوره هایی پنج تا شش سال را رقم بزند. گفتنی محدودیتی در به پایان رساندن تحصیلات خود در طول سال های ذکر شده وجود ندارد.
آنچه که در تحصیل دکتری در طراحی صنعتی فرانسه مهم است، نتیجه تحقیقات شما و ارائه پایان نامه می باشد.

به طور کلی برای تحصیل رایگان در فرانسه در مقطع دکتری جهت اخذ استاد راهنما در زمینه رشته تحصیلی خود بایستی رزومه متقاضیان بررسی شود. برای بررسی رزومه تحصیلی خود در مقطع دکتری می توانید از طریق مشاوره های تلفنی رایگان موسسه ملک پور با همکاران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

طراحی صنعتی در فرانسه

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش رایگان در مقطع دکتری:


مدرک c1 فرانسوی یا آیلتس 7

دوره تحقیقاتی و پژوهشی سه تا 6 ساله

به طور کلی دو نوع دانشگاه در کشور فرانسه وجود دارد:

اخذ استاد راهنما جهت پذیرش دانشگاه

تحصیل رایگان در فرانسه

دانشگاه های خصوصی که با زبان انگلیسی در آن ها تدریس می‌شود و هزینه دارند. 

دانشگاه‌های دولتی رشته طراحی صنعتی فرانسه که به زبان فرانسوی تدریس صورت می گیرد و تقریباً رایگان می باشند. تحصیل آلمان در رشته های پزشکی نیز رایگان است.

جهت تحصیل در طراحی صنعتی فرانسه از همان ابتدا نیاز به مدرک زبان در سطح بالا ندارید به عنوان مثال لازم نیست. از همان ابتدا مدرک C1 داشته باشید، تنها کافیست در حد A2 بدانید. سپس در کالج های فرانسه اقدام به یادگیری زبان فرانسوی کنید.

بر نکته حائز اهمیت این است که تحصیل در تمام رشته ها رایگان است. نه تنها دانشگاه پولی از شما نمی گیرد. بلکه بابت اجاره خانه و بخشی از هزینه‌ها دولت به دانشجو کمک می‌کند.

بورسیه تحصیلی رایگان فرانسه

تحصیل رایگان در فرانسه برای دانشجویان هزینه های شهریه و تحصیل را برطرف می کند. اما به طور کلی هر فردی جهت ثبت نام اولیه و خرید منابع درسی در دانشگاه دارای هزینه های جزیی می باشند. با چنین شرایطی، بسیاری از دانشجویان در پی اخذ بورسیه تحصیلی جهت هزینه های جانبی خود می باشند. گفتنی است که اخذ بورسیه تحصیلی بر اساس ظرفیت و طبق شرایط خاص اخذ می شود. برای دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی امکان پذیر نمی باشد.

همچنین در مقطع کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی به ندرت داده می شود. در مقطع دکتر دانشجویان بین المللی که مایل به اخذ بورسیه تحصیلی می باشند.

بایستی نمره زبان آیلتس 7 به بالا و یا مدرک زبان فرانسوی در سطح c1 به بالا را ارائه بدهند. از دیگر شرایط آن می توان به داشتن مقالات ISI و معدل بالای 18 اشاره نمود. به طور کلی بورسیه تحصیلی فرانسه بر اساس ظرفیت می باشد. بنابراین افراد واجد شرایط جهت اخذبورسیه تحصیلی فرانسه بایستی رزومه خود را جهت بررسی به دانشگاه های این کشور ارسال بنمایند.

هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه

تحصیل رایگان در فرانسه دانشجویان را از پرداخت شهریه منع می نماید. قابل ذکر است که دانشجویان بایستی اکنون از پسهزینه زندگی در فرانسهبر بیایند. به طور کلی هزینه های زندگی در فرانسه 99 درصد گران تر از هزینه ها در ایران می باشد. همچنین هزینه های اجاره خانه در فرانسه حدود 82 درصد گران تر از هزینه های اجاره خانه در ایران است.

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر فرانسه 6.850 یورو می باشد. و این در حالی است که قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر 4.400 یورو می باشد.  به طور کلی اگر در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید. تقریبا شهریه رایگان است و 1,000 تا 1,200 یورو در ماه هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه می باشد. در جدول زیر لیست هزینه های خوراک، پوشاک، مسکن، هزینه های تفریحی و سرگرمی آورده شده است. قابل هزینه های ذکر شده در جدول زیر به واحد پول یورو می باشد.

طراحی صنعتی در فرانسه

کار دانشجویی در فرانسه

تحصیل رایگان در فرانسه علاوه بر معاف بودن از هزینه های دانشگاه، به دانشجویان بین المللی امکان کار ضمن تحصیل در فرانسه به صورت پاره وقت می دهد. کار دانشجویی را می توان به عنوان کمک هزینه ای برای مخارج زندگی در فرانسه در نظر گرفت.

به طوری چنانچه شخصی ویزای دانشجویی داشته باشد. در مقطع لیسانس مجاز به کار دانشجویی تا هفته ای 20 ساعت خواهد بود. این تایم کاری در کارشناسی ارشد نیز 20 ساعت در هفته است. در مقطع دکتری افراد علاوه بر بورسیه تحصیلی، مجاز به کار نیز می باشند. ساعات کاری پاره وقت که برای دانشجویان بین المللی در مقطع دکتری در نظر گرفته شده است. تا 40 ساعت در هفته می باشد. نوع کار دانشجویی می تواند متفاوت باشد. کار دانشجویی ممکن است خارج از دانشگاه باشد. و یا امکان کار دانشجویی در داخل دانشگاه ضمن تحصیل رایگان در فرانسه وجود دارد. همچنین قابل ذکر است، در فاصله زمانی تعطیلات تابستانی که دانشجویان فارغ از هر گونه تحصیل و فعالیت درسی می باشند. امکان کار به صورت تمام وقت را دارا می باشند.

طراحی صنعتی در فرانسه

تحصیل رایگان در طراحی صنعتی فرانسه و بررسی ویزای همراه

تحصیل رایگان در طراحی صنعتی فرانسه این موقعیت را می تواند. برای افراد به وجود آورد. که علاوه بر خود، همراه او نیز در طی مدت تحصیل شخص اصلی به او ملحق شود.و از امکانات زندگی مانند کار و تحصیل بهره مند شود. شخص اصلی می تواند. پس از ورود به فرانسه و ضمن بهره بردن از تحصیل رایگان در فرانسه، پس از ثبت نام در دانشگاه، درخواست الحاق همراه را به خود بدهد. همراه شخص اصلی شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می شود.

در این مدت همراه اجازه کار تمام وقت و تحصیل را نیز دارا می باشد. تحصیلات فرزندان نیز در این مدت رایگان می باشد. نکته قابل توجه این می باشد که اشخاص برای اقامت در فرانسه، بایستی در محل اقامت خود به تعداد هر نفر 9 متر فضا داشته باشند. چنانچه درخواست الحاق صادر شود، همراه برای درخواست ویزا بایستی اقدام کند. پس از صدور ویزا، شخص همراه 3 ماه فرصت دارد تا داخل خاک فرانسه شود.

لیست دانشگاه های رایگان فرانسه

تحصیل رایگان در طراحی صنعتی فرانسه با ثبت نام در بهترین دانشگاه این کشور می تواند رقم بخورد. فرانسه کشوری است که امکانات تحصیلی ویژه ای را برای دانشجویان خود ارائه می دهد. همچنین سه دانشگاه برتر این کشور، رتبه جهانی زیر 100 را دارا می باشد. دو دانشگاه برتر دیگر این کشور دارای رتبه جهانی زیر 200 می باشند. در قسمت زیر اسامی برتریندانشگاه های فرانسه با ذکر رتبه جهانی و داخلی آمده است.

دانشگاه های:

لترس،پلی تکنیک،سوربن،سوپلس،لیون

موقعیت کار پس از تحصیل در طراحی صنعتی فرانسه

تحصیل رایگان در طراحی صنعتی فرانسه پس از اتمام دوره دانشگاه موقعیت های ویژه ای را برای دانشجویان بین المللی رقم می زند. دانشجویان بین المللی که تحصیلات خود را در خاک فرانسه گذرانده باشند. می توانند 1 تا 2 سال در داخل کشور فرانسه در پی یافتن موقعیت های شغلی باشند. برای جستجوی کار در فرانسه، نیاز است که در ابتدا نرخ بیکاری در کشور فرانسه باید بررسی شود. نرخ بیکاری در این کشور حدود 9 درصد می باشد. که نسبت به کشور های اروپایی دیگر نرخ بیکاری بالاتر می باشد. در قسمت زیر می توان نرخ بیکاری در فرانسه طی سال های اخیر را مشاهده نمود.

اقامت و تابعیت پس از تحصیل در طراحی صنعتی فرانسه

همانطور که گفته شد.تمامی دانشجویان بین المللی پس از مهاجرت تحصیلی به فرانسه به منظور تحصیل رایگان در این کشور می توانند. در داخل این کشور بمانند و در جستجوی کار باشند. چنانچه اشخاص در این مدت با یک پیشنهاد شغلی از شرکت های فرانسوی دریافت کنند. می توانند با کارفرمای آن شرکت قرارداد ببندد و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار فرانسه تبدیل نمایند. چنانچه افراد ویزای کاری خود را در فرانسه تا 5 سال تمدید بنمایند. می توانند واجد شرایط برای دریافت تابعیت کشور فرانسه باشند. 

همکاران ما در تیم طراحی شرکت طراحی صنعتی ژینورا با کمال افتخار از طریق شماره 02166577196 و یا سایت www.zhinoora.com آماده طراحی محصولات، قطعات مورد نیاز و مشاوره به شما عزیزان هستند. و ما در این گروه تضمین می کنیم که در کنار هم بهترین تجربه کاری را داشته باشیم.

منتظر دیدارتان هستیم.

پروژه ای دارید؟

فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم

+982188961220