طراحی-صنعتی-قفل-در-هوشمند

طراحی صنعتی قفل در هوشمند

کارفرما: جناب آقای نبوی

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های روزمره، تأمین امنیت فضاهایی است که در آن‌ها کار و فعالیت می‌کنیم. قفل‌های در هوشمند می‌توانند ابزار بسیار مؤثری برای این هدف باشند. قفل‌های معمولی نیاز به کلید فیزیکی دارند و ممکن است به راحتی شکسته یا گم شوند؛ اما قفل‌های هوشمند با اپلیکیشن‌های موبایل، کدهای دیجیتال، اثر انگشت و ریموت قابل باز شدن هستند. شرکت طراحی صنعتی ژینورا با توجه به این ویژگی‌ها، قفل‌ در هوشمندی طراحی کرده است که نه تنها امنیت را افزایش می‌دهد، بلکه تجربه کاربری بهتری نیز ارائه می‌دهد.

طراحی صنعتی قفل در هوشمند

تعریف پروژه

شرکت طراحی صنعتی ژینورا در طراحی این قفل هوشمند، علاوه بر دستیابی به ظاهری زیبا و کاربرپسند، از سنسور اثر انگشت و ریموت استفاده کرده تا امنیت محیط را به حداکثر برساند. در این قفل، اثر انگشت و ریموت باید همزمان استفاده شوند تا در باز شود. همچنین، باتری این محصول تا چهار ماه شارژ را نگه می‌دارد، بنابراین کاربر می‌تواند بدون نگرانی از تمام شدن شارژ، مدت طولانی از قفل استفاده کند.

تعامل با کاربر

باز-شدن-دستگیره-در-هوشمند-توسط-اثر-انگشت-اشاره
باز شدن دستگیره در هوشمند توسط اثر انگشت اشاره
باز-شدن-قفل-در-هوشمند-توسط-اثر-انگشت
باز شدن قفل در هوشمند توسط اثر انگشت
باز-شدن-دستگیره-در-هوشمند-توسط-اثر-انگشت-شست
باز شدن دستگیره در هوشمند توسط اثر انگشت شست
انیمیشن-قفل-در-هوشمند

قفل و دستگیره در هوشمند

شرکت طراحی صنعتی ژینورا در طراحی این قفل هوشمند، علاوه بر دستیابی به ظاهری زیبا و کاربرپسند، از سنسور اثر انگشت و ریموت استفاده کرده تا امنیت محیط را به حداکثر برساند. طراحی قسمت دسته این قفل به گونه ای انجام شده است که کاربر بتواند همزمان با گرفتن دستگیره و کشیدن آن به سمت خودش، انگشت شست خود را نیز بروی سنسور فشار دهد و قفل در را باز کند.

اولویت های طراحی محصول

(به ترتیب اهمیت)

2- قیمت تمام شده

در طراحی دستگیره در هوشمند، مناسب بودن قیمت تمام‌شده و هزینه‌ی تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا میتواند تعیین‌کننده‌ی قابلیت رقابت محصول در بازار و دسترسی مشتریان به فناوری‌های پیشرفته هستند. کنترل هزینه‌ها بدون کاهش کیفیت، به افزایش سودآوری و جذب مشتریان بیشتر کمک می‌کند.

1- زیبایی و فرم ظاهری

مهم ترین اولویت در طراحی این دستگیره در هوشمند، داشتن فرمی زیبا و متناسب بود. رعایت این اصل، به جذابیت بصری محصول و هماهنگی آن با دکوراسیون داخلی کمک می‌کند؛ در عین حال طراحی شکیل و کاربرپسند باعث می‌شود که کاربران از استفاده از محصول لذت ببرند و به راحتی با آن تعامل داشته باشند.

4- سرعت و راحتی تعمیر و نگهداری

قابلیت تعمیر و نگهداری راحت، میتواند وجه تمایز یک دستگیره در هوشمند کاربر پسند بسیار مهم است زیرا باعث افزایش طول عمر محصول و کاهش هزینه‌های اضافی برای کاربران می‌شود. طراحی‌ای که امکان دسترسی آسان به قطعات و تعویض ساده باتری را فراهم کند، تجربه کاربری بهتری را ایجاد می‌کند و اعتماد مشتریان را جلب می‌نماید.

3- استحکام و مقاومت

استحکام کلی محصول و مقاومت در برابر ضربه در طراحی دستگیره در هوشمند بسیار اهمیت دارد، زیرا این ویژگی‌ها موجب افزایش طول عمر و امنیت دستگاه می‌شوند. با تضمین مقاومت بالا در برابر ضربه، دستگیره هوشمند می‌تواند در برابر تلاش‌های نفوذ و آسیب‌های فیزیکی مقاوم بماند.

6- هزینه‌ها و حجم سرمایه‌گذاری اولیه

برای تولید کننده ی هر وسیله‌ی هوشمندی، بسیار مهم است که هزینه های سرمایه گذاری اولیه آن نسبت به محصولات مشابه تفاوت محسوسی نداشته باشد. در طراحی این قفل هوشمند تلاش شده تا با مقرون به صرفه ترین سرمایه‌ی اولیه، محصولی با کیفیت مطلوب به کاربر ارائه شود که سودآوری مناسبی نیز برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.

5- سرعت و راحتی مونتاژ

راحتی و سرعت مونتاژ قطعات در فرآیند تولید تاثیر به سزایی دارد. این ویژگی ها به بهینه‌سازی فرآیند تولید و کاهش هزینه‌ها کمک شایانی می‌کند. با طراحی قطعاتی که به سادگی و با سرعت بالا مونتاژ می‌شوند، تولیدکنندگان می‌توانند کارایی خط تولید را افزایش داده و زمان عرضه محصول به بازار را کاهش دهند، که در نهایت رضایت مشتریان را نیز به همراه دارد.

8- وزن

از آنجایی که دستگیره ی در هوشمند روی درب ها نصب میشود، مهم است که وزن آن از یک حد میانگین بیشتر نشود؛ زیرا زیاد بودن وزن این محصول میتواند علاوه بر ایجاد دشواری در نصب، در دراز مدت برای لولای درب نیز مشکلاتی به همراه داشته باشد.

7- ابعاد و اندازه

در محصولاتی که کاربران به طور مستقیم و روزانه با آن ها در ارتباط هستند، مناسب بودن ابعاد و اندازه ی محصول نقش مهمیدر کیفیت تعامل کاربر با محصول دارد. دستگیره ی در هوشمند محصولی است که افراد هر روز با آن در تماس هستند و باید از لحاظ ارگونومیک ابعاد مناسبی داشته باشد تا باعث ایجاد مشکل و تجربه ی منفی برای کابران نشود.

اجزا داخلی و طراحی صنعتی قفل در هوشمند

اجزا داخلی دستگیره در هوشمند

اجزای داخلی این محصول شامل موتور و گیربکس الکتریکی، برد الکترونیک، باتری، مدارهای شارژ و کنترل و گیرنده و فرستنده لیزری است.

اجزا-داخلی-قفل-در-هوشمند

این محصول با ارسال و دریافت یک سیگنال لیزری عمل میکند؛ سپس در صورت صحیح بودن فرکانس سیگنال، قفل درب را باز میکند.

اجزا داخلی قفل در هوشمند

اجزا داخلی دستگیره در هوشمند

شرکت طراحی صنعتی ژینورا ارائه دهنده خدمات طراحی صنعتی می باشد و تا کنون چندین محصول هوشمند دیگر را نیز در زمینه های مختلف طراحی نموده است.

قبل از طراحی

(نمونه های قبلی)

پروژه ای دارید؟

فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم

آخرین محصولات

طراحی بطری روغن موتور لیکوتک

بسته بندی یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در فروش و برند سازی یک محصول و یک برند است. یکی از اصلی ترین معیارهای طراحی بسته بندی، معیار خاص بودن محصول است که بتواند محصول را از سایر محصولات رقبا متمایز سازد. شرکت طراحی صنعتی ژینورا افتخار دارد که طراحی بسته بندی محصولات شرکت آترون روانکاران مانا را طراحی نموده که توانسته است با این طراحی خاص در کنار رقبا خود را متمایز سازد.

سال طراحی

1402

مدت طراحی

3 ماه

کارفرما

آترون روانکاران مانا

سال طراحی

1402

کارفرما

آترون روانکاران مانا

آخرین محصولات

طراحی صنعتی کولر آبی هوشمند

مدت هاست که کولرهای آبی یکی از پرطرفدارترین سیستم های خنک‌کننده هستند. اما کولرهای آبی هوشمند، به عنوان نسل جدید این دستگاه‌ها، می‌توانند مشکلات نسل‌های قدیمی کولرهای آبی را حل کنند. از جمله مزایایی که هوشمند شدن کولرهای آبی با خود به همراه دارند، کاهش مصرف برق و افزایش راحتی استفاده است. شرکت طراحی صنعتی ژینورا با ارائه طراحی منحصر به فرد و بهینه برای کولر آبی هوشمند شرکت سنگرکار، توانسته است عملکرد این سیستم خنک‌کننده و تعامل کاربران با آن را بهبود ببخشد.
طراحی-صنعتی-کولر-آبی-هوشمند

سال طراحی

1401

مدت طراحی

8 ماه

کارفرما

شرکت سنگرکار

سال طراحی

1401

کارفرما

شرکت سنگرکار

آخرین محصولات

طراحی صنعتی دستگاه هوازنی

امروزه در میان صنایع، بسیاری از فوم‌های عایق هوا برای مصارف بی‌شماری استفاده می‌کنند؛ لذا بهبود کیفیت این فوم‌ها می‌تواند تاثیر چشمگیری بر عملکرد صنایع داشته باشد. دستگاه هوازن طراحی شده توسط شرکت ژینورا، با تزریق هوای پرفشار به فوم در فرآیند تولید، توزیع یکنواخت حباب‌ها و ایجاد ساختاری منظم‌ را تضمین می‌کند. این دستگاه با طراحی مدرن، مواد مقاوم، و فرم بهینه، بهره‌وری و کیفیت تولید را به سطح جدیدی ارتقا داده است.
طراحی-دستگاه-هوازنی-گروه-صنعتی-پنج

سال طراحی

1402

مدت طراحی

2 ماه

کارفرما

گروه صنعتی پنج

سال طراحی

1402

کارفرما

گروه صنعتی پنج

+982188961220